Sunday, January 2, 2011

3.1.2011 INTRA

Pada pukul 6.30 pagi,aku bangu daripada tidurku. Terasa masih ngatuk,tp apakan dayaku..Ini adalah hari pertama aku nak pratikal(siapa suruh tidur lambat hahaha)..jadi kenela jaga aku punya disiplin dan sikap aku yang selalu datang lambat semasa di kampus atau masa kuliah pada sem2 lepas..selepas aku bangu dari tidurku,aku pun terus mengabil tuala dan cepat-cepat untuk mandi..selesai saja aku mandi, aku pun minum la sedikit air yang mak aku da buat.selepas minum aku pun mengabil beg dan kunci moto untuk panaskan enjin moto..selepas siap pakai kasut aku pun memulakan perjalananku ke destinasi yang hendak di tunjuk.. Destinasi apa ni? Destinasi tempat pratikal aku la..mana lagi...yang mana satu ni?ala..TRW Lucas Automotive la..kat mana tempat tu? dekat je..dekat mana? dekat dengan airport senai la(dekat la sangat,30 minit barula sampai)..ooh..yang tu..sampai je aku kat kilang tu..aku pun memberi salam kepada pakcik jaga kilang tu..lepas tu akumula la tanya pakcik jaga yang ada kat podok mengenai kedatangan aku ke situ(ceh..ayat nak kedatangan la pulak,skema betul)..saya datang ni nak mula pratikal di kilang ni..pak cik tu pun jawabla soalan aku tadi..oh,nak pratikal ye..hari ni tak dapatla dik,adik datang hari esok..sebab hari ni kilang cuti..aku terkejut sementara waktu..cuti apa pulak hari ni(aku bercakap seorang diri)..aku pun tanya la balik..ada cuti apa pak cik? pakcik tu pun jawabla cuti sukan yang hari tu..cuti sukan aku tanya pak cik tu lagi..a'ah, pakcik tu menjawab..lepas tu aku pun tanyala macam mana dengan pratikal...pakcik suruh balik dan datang balik hari esoknya..sebelum balik dia suruh aku meninggalkan nombor telefon dan nama..dalam hati aku gembira kerana dapat sambung tidur..hahaha

2 comments: